Siirry pääsisältöön

Ajatuksia kisaprepistä

Nutri Worksin kanssa aloitettiin yhteistyö tammikuussa. Aivan huippua!




 Heippa! Oon jo ihan väsy tähän aikaan ja sängyssäkin jo makoilemassa. Kävi mielessä että voisin kirjoitella vähän ajatuksia koskien tätä kisadieettiä.

Tämä on nyt siis mun kolmas kisadieetti. Ensimmäinen kisadieetti oli vuonna 2018 ja seuraavat vuonna 2020. Kyseisinä vuosina kilpailin bikinissä, mutta nyt on aika siirtyä tekemään bodyfitnessdebyytti keväälle Fitness Classiciin 2022. Bodyssä oon aina halunnut kilpailla mutta vasta nyt koen että fysiikka olisi edes jonkin verran ajautunut sinne suuntaan.

Nykyinen kisadieetti alkoi 2021 syksyllä, ja aika pitkä dieetti on ollutkin. Toki pudotettavaa myös vähän liikaa. Ei olisi tarvinnut kyllä offilla kerätä niin paljon rasvaa. Mutta näistä oppii. 15 kiloa tähän mennessä pudotettu ja vielä sais tiristellä.

No mitäpäs niistä omista fiiliksistä?

Sanotaanko näin, että olen ollut aina kriittinen itseäni kohtaan kisadieeteillä ja katsonut sitä omaa kuntoa hyvin arvostelevin silmin. Tällä dieetillä olen ollut tuplasti kriittisempi ja päivän aikana saattaa mieli vaihdella niinkin paljon että aamulla voi olla ihan jees fiilis ja päivällä/illalla on hyvä että peiliin viitsii katsoa kun ei miellytä ollenkaan. Välillä mietin etten ole todellakaan lavalle nousemassa tässä kunnossa ja taas parin päivän päästä saattaa olla täysin eri ääni kellossa. Kovaa peliä mielen kanssa jokainen päivä varsinkin näin loppuvaiheilla dieettiä. Mitä kisoihin nyt ois, 5 viikkoa vai? En ole edes laskenut, mennyt vain päivä kerrallaan tehden parhaani. 

Pääpiirteittäin hyvällä fiiliksellä mennään kisoja kohti ja tavoitteet on korkealla! Sen voin sanoa että siitä ei ainakaan jää kiinni etteikö hommia olis painettu tän eteen. 



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vastoinkäymisiä ja uudet kisasuunnitelmat

Moikka! Mä päivittelen aika paljon Instagramin (@jjustiinaa) puolella, mutta välillä tulee tännekin postauksia tehtyä, jos tekee mieli enemmän avata asioita joita mielessä liikkuu.  Dieettasin pitkään kohti kevään Fitness Classic Jyväskylä 2020 kisoja, kunnes koronatilanne sekoitti pakkaa. Kisat ensin siirrettiin kesäkuulle, mutta myöhemmin nekin peruttiin tilanteen takia. Täysin ymmärrettävää, ei näitä kukaan voi ennustaa. Oli aika kova pala. Joutui tekee mielen kanssa todella paljon töitä. Olen monen kisaajan kanssa onneksi päässyt juttelemaan näistä asioista ja saanut vertaistukea. Kaikki me ollaan tässä samassa veneessä, ja toivon todella että tilanne rauhoittuu mahdollisimman pian. On jotenkin todella ''epätodellinen'' olo tästä kaikesta.  Olen päivä kerrallaan tässä koittanut vaan mennä, ja puhunut itseni kanssa aika monia keskusteluita tilanteesta. Reversellä olen ollut reilu kuukauden verran. Eihän tässä siinä ajassa mihinkään kunnolla kerkeä palautu

Pohdintaa

Moi kaikille! Miten teillä on lähtenyt kevät käyntiin? Toivottavasti hyvin. Kevät on ainakin antanut mulle sellasta energiaa joka on tullut tarpeeseen. Ihanaa herätä siihen ku on valoisaa ja aurinko paistaa kauniisti. Voitaisiin puhua kyllä oikeestaan jo kohta varmaan kesän alkamisesta eikä enää keväästä, mut jokanen luokittelee sen miten parhaaksi näkee. Mulla on myös pääasiassa hyvä fiilis, mut viime aikoina mulla on ollut ihan hirveesti stressiä ja päätöksien tekoa. Musta tuntuu että kaikki vaatii paljon ponnisteluja. Mua ahdistaa. Stressaa. Surettaa. Väsyttää. Välillä arkisten asioiden tekeminen on vaativaa ja väsyttävää. Ollut tosi paljon epävarmuutta asioissa. Ihmisten kohtaaminen ja näkeminen on myös ahdistanut ihan älyttömän paljon. Kun joku vaikka kehuu mua, en koskaan ajattele että mua oikeasti kehuttais. Ajattelen että se on sarkasmia. Toki poikkeuksiakin on, mutta ne on silloin kun olen kunnolla laittautunut ja oikeasti koen olevani kaunis ja hyvinpukeutunut. Sama pätee

Vantaa Fitness Cup ja kohti NFE:tä

 Heippa! Hyvin tässä aikaa ennen töiden alkua tulla kirjottelemaan omia ajatuksia ja fiiliksiä.  Kisasin siis 17.9.22 Vantaan kisoissa Bodyfitness junioreissa, ja sain pronssia. Olin tähän todella tyytyväinen, sillä kevään kisoista paransin todella paljon näihin kisoihin. Kireämpi olisin vielä saanut olla, sekä esiintyminen olisi voinut I-kävelyssä ollut vielä rauhallisempaa. Ja lihasta nyt aina tarvitsee lisää.  Seuraava etappi on siis Lahdessa Nordic Fitness Expossa ja tässä on nyt vielä pari viikkoa hioa kuntoa ja esiintymistä kohti niitä kilpailuja. Mulla on siellä SM kisat lauantaina ja sunnuntaina PM kisat. Innolla näitä odottaen. Mulla on ollut pitkä dieetti takana. NFE:n jälkeen olen ajatellut pitäväni useamman vuoden ilman kisoja ja dieettejä, jotta pääsisin optimaalisesti rakentamaan lisää lihasta.  Alle muutamia kuvia: Palaillaan taas Nordic Fitness Expon jälkeen! Kiitos kun luit :)