Siirry pääsisältöön

Pohdintaa

Moi kaikille!
Miten teillä on lähtenyt kevät käyntiin? Toivottavasti hyvin. Kevät on ainakin antanut mulle sellasta energiaa joka on tullut tarpeeseen. Ihanaa herätä siihen ku on valoisaa ja aurinko paistaa kauniisti. Voitaisiin puhua kyllä oikeestaan jo kohta varmaan kesän alkamisesta eikä enää keväästä, mut jokanen luokittelee sen miten parhaaksi näkee.

Mulla on myös pääasiassa hyvä fiilis, mut viime aikoina mulla on ollut ihan hirveesti stressiä ja päätöksien tekoa. Musta tuntuu että kaikki vaatii paljon ponnisteluja. Mua ahdistaa. Stressaa. Surettaa. Väsyttää. Välillä arkisten asioiden tekeminen on vaativaa ja väsyttävää. Ollut tosi paljon epävarmuutta asioissa. Ihmisten kohtaaminen ja näkeminen on myös ahdistanut ihan älyttömän paljon. Kun joku vaikka kehuu mua, en koskaan ajattele että mua oikeasti kehuttais. Ajattelen että se on sarkasmia. Toki poikkeuksiakin on, mutta ne on silloin kun olen kunnolla laittautunut ja oikeasti koen olevani kaunis ja hyvinpukeutunut. Sama pätee kropan kehumiseen. Ihana saada siis kehuja, älkää ymmärtäkö väärin, mutta mulle itselle tulee tosi kamala olo siitä koska tiedän, etteivät kehut ole omasta mielestäni totta.Mutta taas on niitäkin tilanteita kun on sellainen olo, että jes, ompa tullut jonkun verran kehitystä ja tästä olen iloinen! Oon käynyt läpi monta kertaa näitä asioita jo jonkun aikaa.. Oon vähän muutenkin sellanen ihminen joka pitää kaikki murheet itsellään eikä niistä puhu kellekkään vaikka tuntuis kuinka kamalilta. Jossain vaiheessa on kuitenkin pakko. Koska se auttaa oloa huomattavasti. Arki on todella kiireistä, enkä juurikaan ehdi kavereita näkemään kovinkaan usein, joka harmittaa. Viikonloppuisin yritän parhaani mukaan järjestää heille aikaa, sillä ovat todella tärkeitä mulle ja tukeneet kaikessa. Joskus kaikki tuntuu vaan suorittamiselta. Oon tosi paljon miettinyt lähiaikoina asioita ja yrittänyt selvittää mikä mulla on. Ei vaan tiiä. Tää vaa on joku elämänvaihe, joka kuuluu tähän matkaan. Ihmiset kärsii tuolla sairaaloissa vakavista sairauksista ja minä täällä pohdin jotain omia pikkujuttuja niihin verrattuna. Se saa mut ajattelee että nää on ihan turhia juttuja pohtia. Mun perhe, poikaystävä ja ystävät on mun voimavara. Saavat mut hymyilemään, voimaan hyvin ja olemaan tosi onnellinen. Ja olenhan mä. Salilla käyminen on ollut myös auttanut kun saa treenata täysiä jolloin unohtaa kaiken muun hetkeksi. Nyt lähipäivinä on kyllä treenit menneet aivan järkyttäviksi koska oon miettinyt kaikkee muuta kun treeniä, koska en oo saanut ajatuksia muualle.  Erilaisia vaiheita kuuluu elämään, joista täytyis myös oppimaan puhua koska se auttaa näkemään uusia näkökulmia ja saamaan uusia ajatuksia. Aina täytyy miettiä niitä muita ihmisiä, joiden tilanne on oikeasti todella surullinen, hankala ja vakava. Sekä pitäis arvostaa elämää, ja olla kiitollinen. Olla kiitollinen vaikka kuinka pienistä asioista tahansa, mutta näin se menee. Mäkin oon kiitollinen ihan vaikka siitä että aamupala oli hyvä ja oli ihana syödä se ihan ilman mitään kiireitä. Pienet asiat merkitsee.

 Katsoin tossa eilen myös yhden tosi herättävän videon jonka jaoin mun facebook sivuillakin. Siinä ihmisiltä oltiin kysytty sairaaloissa, mitä he katuvat elämässään? Sitä, etteivät he ollut eläneet ns. täysillä tiettyjä vaiheita elämässään. Eivät olleet nauttineet kunnolla siitä. Elämä on lahja. Ja siitä täytyy tehdä just sellanen mistä sä tykkäät ja nautit. Jokaisella on joku lahja. Kyllä, ihan jokaisella. Silloin löytää, mikä sun lahjas on, ja tehdä töitä just sun unelmies eteen eikä miettiä mitä muut ajattelee. Videolla puhuttiin myös, miten elämässä tulee vastoinkäymisiä ja alamäkiä, mutta niistä noustaan ja selvitään. Asioilla on tapana järjestyä, ennemmin tai myöhemmin. Joten, ollaan kaikki iloisia ja nautitaan <3



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vastoinkäymisiä ja uudet kisasuunnitelmat

Moikka! Mä päivittelen aika paljon Instagramin (@jjustiinaa) puolella, mutta välillä tulee tännekin postauksia tehtyä, jos tekee mieli enemmän avata asioita joita mielessä liikkuu.  Dieettasin pitkään kohti kevään Fitness Classic Jyväskylä 2020 kisoja, kunnes koronatilanne sekoitti pakkaa. Kisat ensin siirrettiin kesäkuulle, mutta myöhemmin nekin peruttiin tilanteen takia. Täysin ymmärrettävää, ei näitä kukaan voi ennustaa. Oli aika kova pala. Joutui tekee mielen kanssa todella paljon töitä. Olen monen kisaajan kanssa onneksi päässyt juttelemaan näistä asioista ja saanut vertaistukea. Kaikki me ollaan tässä samassa veneessä, ja toivon todella että tilanne rauhoittuu mahdollisimman pian. On jotenkin todella ''epätodellinen'' olo tästä kaikesta.  Olen päivä kerrallaan tässä koittanut vaan mennä, ja puhunut itseni kanssa aika monia keskusteluita tilanteesta. Reversellä olen ollut reilu kuukauden verran. Eihän tässä siinä ajassa mihinkään kunnolla kerkeä palautu

Vantaa Fitness Cup ja kohti NFE:tä

 Heippa! Hyvin tässä aikaa ennen töiden alkua tulla kirjottelemaan omia ajatuksia ja fiiliksiä.  Kisasin siis 17.9.22 Vantaan kisoissa Bodyfitness junioreissa, ja sain pronssia. Olin tähän todella tyytyväinen, sillä kevään kisoista paransin todella paljon näihin kisoihin. Kireämpi olisin vielä saanut olla, sekä esiintyminen olisi voinut I-kävelyssä ollut vielä rauhallisempaa. Ja lihasta nyt aina tarvitsee lisää.  Seuraava etappi on siis Lahdessa Nordic Fitness Expossa ja tässä on nyt vielä pari viikkoa hioa kuntoa ja esiintymistä kohti niitä kilpailuja. Mulla on siellä SM kisat lauantaina ja sunnuntaina PM kisat. Innolla näitä odottaen. Mulla on ollut pitkä dieetti takana. NFE:n jälkeen olen ajatellut pitäväni useamman vuoden ilman kisoja ja dieettejä, jotta pääsisin optimaalisesti rakentamaan lisää lihasta.  Alle muutamia kuvia: Palaillaan taas Nordic Fitness Expon jälkeen! Kiitos kun luit :)