Siirry pääsisältöön

Kuulumisia + luonnonkosmetiikasta

 
Moikka kaikille!

Tässä ajattelin tulla kirjottamaan kuulumisia yms ku viime postauksesta onkin jo jonkun verran aikaa. Tosiaan noin viiden kuukauden dieetti on ohi. Miltä tuntuu? No aika hyvältä :D Ei tää dieetti oo mikään erityisen raskas mulle siis ollut, nälkäkään ei juuri oo vaivannut ja olotila ollu pääosin pirteä. Treeneissähän se väsyminen enemmänkin on näkynyt. Tästä lähdetään pikkuhiljaa nostelemaan kaloreita ja aletaan takomaan sitä lihasta. Nyt on melko vähän aikaa kyllä sen suuremmin lihasta kasvattaa ennen varsinaista kisadieettiä kun se ei mitään nopeeta hommaa oo mutta parhaani teen. Haluan saada parhaan mahdollisen kunnon itsestäni sinne lavalle keväällä 2017.

Mutta siis, mulle kuuluu hyvää ja entistä paremmin menee vaan ku kevättä kohti mennään! :)

Ja sitten haluisin vähän puhua kosmetiikasta. Mulla on ollu monet ajat käytössäni jo ns. synteettistä kosmetiikkaa, Mac ja muut tämäntyyliset meikkimerkit. Varsinkin tuo Mac, niin todella laadukasta ja hyvää toimivaa kosmetiikkaa, ei siinä mitään. Mutta.. Tässä oon jo kauan miettiny mistä noita ihon epäpuhtauksia alkaa tulla yhtäkkiä vaikka syön terveellistä ruokaa ja hoidan ihoanikin hyvin. Sitä selvitellessä on menny aika kauan ja en ihan hetkessä sitä päättänyt mut sellasen johtopäätöksen sain että mun iho ei tykkää ollenkaan synteettisestä kosmetiikasta. Varsinkin se, kun urheilen paljon ja usein meikit naamassa kun salilla hikoilee niin äkkiä ne ihohuokoset tukkeutuu joka alkaa tuottaa niitä epäpuhtauksia ihon pintaan. Testasin olla meikittä salilla ja ihan arjessakin, epäpuhtaudet alkoivat pikkuhiljaa kadota. Nyt oon siis siirtynyt käyttämään enimmäkseen luonnonkosmetiikkaa, joka on toiminut mulla tähän asti ihan älyttömän hyvin ja iho voi paljon paremmin! Olin vähän skeptinen luonnonkosmetiikkaa kohtaan, myönnetään, mutta pakko sanoa että en vois olla tyytyväisempi nyt. Toimii tosi hyvin ja antaa ihon hengittää :) Toki voi siis hyvinkin olla että epäpuhtaudet on tullut osittain väliaikaisesta stressistä tms, eihän siitä koskaan täysin varma voi olla.
Tekstin tarkoitus ei ollut siis sanoa sitä että synteettinen kosmetiikka olisi jotenkin huono vaihtoehto. Ei ole, sillä tiedän monia jotka sitä käyttävät ja heidän iho on suoraan sanottuna täydellinen ja se sopii heidän ihollensa. Omalle kohdalleni se ei vaan enää tuntunut sopivan. Jokainen tekee valinnat omien tuntemuksiensa mukaan. <3 Eli jos joku tuote toimii hyvin kaverillasi, se ei välttämättä toimi sinulla.


Hyvää kevään odotusta kaikille!



Wellgolla treenaamassa <3


French manicure











Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vastoinkäymisiä ja uudet kisasuunnitelmat

Moikka! Mä päivittelen aika paljon Instagramin (@jjustiinaa) puolella, mutta välillä tulee tännekin postauksia tehtyä, jos tekee mieli enemmän avata asioita joita mielessä liikkuu.  Dieettasin pitkään kohti kevään Fitness Classic Jyväskylä 2020 kisoja, kunnes koronatilanne sekoitti pakkaa. Kisat ensin siirrettiin kesäkuulle, mutta myöhemmin nekin peruttiin tilanteen takia. Täysin ymmärrettävää, ei näitä kukaan voi ennustaa. Oli aika kova pala. Joutui tekee mielen kanssa todella paljon töitä. Olen monen kisaajan kanssa onneksi päässyt juttelemaan näistä asioista ja saanut vertaistukea. Kaikki me ollaan tässä samassa veneessä, ja toivon todella että tilanne rauhoittuu mahdollisimman pian. On jotenkin todella ''epätodellinen'' olo tästä kaikesta.  Olen päivä kerrallaan tässä koittanut vaan mennä, ja puhunut itseni kanssa aika monia keskusteluita tilanteesta. Reversellä olen ollut reilu kuukauden verran. Eihän tässä siinä ajassa mihinkään kunnolla kerkeä palautu

Pohdintaa

Moi kaikille! Miten teillä on lähtenyt kevät käyntiin? Toivottavasti hyvin. Kevät on ainakin antanut mulle sellasta energiaa joka on tullut tarpeeseen. Ihanaa herätä siihen ku on valoisaa ja aurinko paistaa kauniisti. Voitaisiin puhua kyllä oikeestaan jo kohta varmaan kesän alkamisesta eikä enää keväästä, mut jokanen luokittelee sen miten parhaaksi näkee. Mulla on myös pääasiassa hyvä fiilis, mut viime aikoina mulla on ollut ihan hirveesti stressiä ja päätöksien tekoa. Musta tuntuu että kaikki vaatii paljon ponnisteluja. Mua ahdistaa. Stressaa. Surettaa. Väsyttää. Välillä arkisten asioiden tekeminen on vaativaa ja väsyttävää. Ollut tosi paljon epävarmuutta asioissa. Ihmisten kohtaaminen ja näkeminen on myös ahdistanut ihan älyttömän paljon. Kun joku vaikka kehuu mua, en koskaan ajattele että mua oikeasti kehuttais. Ajattelen että se on sarkasmia. Toki poikkeuksiakin on, mutta ne on silloin kun olen kunnolla laittautunut ja oikeasti koen olevani kaunis ja hyvinpukeutunut. Sama pätee

Vantaa Fitness Cup ja kohti NFE:tä

 Heippa! Hyvin tässä aikaa ennen töiden alkua tulla kirjottelemaan omia ajatuksia ja fiiliksiä.  Kisasin siis 17.9.22 Vantaan kisoissa Bodyfitness junioreissa, ja sain pronssia. Olin tähän todella tyytyväinen, sillä kevään kisoista paransin todella paljon näihin kisoihin. Kireämpi olisin vielä saanut olla, sekä esiintyminen olisi voinut I-kävelyssä ollut vielä rauhallisempaa. Ja lihasta nyt aina tarvitsee lisää.  Seuraava etappi on siis Lahdessa Nordic Fitness Expossa ja tässä on nyt vielä pari viikkoa hioa kuntoa ja esiintymistä kohti niitä kilpailuja. Mulla on siellä SM kisat lauantaina ja sunnuntaina PM kisat. Innolla näitä odottaen. Mulla on ollut pitkä dieetti takana. NFE:n jälkeen olen ajatellut pitäväni useamman vuoden ilman kisoja ja dieettejä, jotta pääsisin optimaalisesti rakentamaan lisää lihasta.  Alle muutamia kuvia: Palaillaan taas Nordic Fitness Expon jälkeen! Kiitos kun luit :)