Siirry pääsisältöön

Kesä tulee!

Taas päästään tähän kohtaan ku tuun tänne kertomaan et hei, empä taaskaan oo ehtiny blogia päivittelee.. Nyt ajattelin sit tulla tänne jotai höpisemään.

 Joo tosiaan, kesä on kohta täällä! Mä oon niin innoissani ja varmaan moni muukin :)
 kaverit, treenit, auringonotto, mansikat, mökkeily, näistä ainakin on mun kesä tehty.

Mut nyt näihin treenijuttuihin.
Treenit on sujunu hyvin, toki niitä huonojakin treenejä mahtuu aina mukaan ja ne tavallaan kuuluu myös asiaan Et sä aina voi tehdä ihan täydellisesti meneviä treenejä, yleensä aina on jotain mitä haluaisi parantaa/olisi voinut tehdä toisin. Monella on myös jokin lihasryhmä heikompi kuin toisella. Esimerkiks mulla on ollut vaikeeta saada selkään ja olkapäihin tuntuma. Auttoi se, että vähensi painoja ja teki liikkeet kohdelihaksella. Ajattelin ihan koko ajan mitä lihasta nyt treenaan ja kuvittelin sen liikkumista ja opettelen tekemään liikkeet oikein muutenkin. Ihan viimeisissä toistoissa sarjan ei nyt välttämättä tarvi olla maailman puhtain mut pääsääntösesti suoritustavan ois hyvä olla mahdollisimman puhdas. Vieläkin on niitä päiviä kun viparit ei tunnu osuvan oikeeseen paikkaan eikä ylätalja liiku niin kuin oli halunnut. Niitä tulee ja niiden kautta tulee taas ne hyvät treenit. Koko ajan on parannettavaa. 

Salilla mä tykkään haastaa itteeni ja tulla vahvemmaksi, on niin hieno tunne kun oot vaikka kyykkyä tekemässä ja sulla on se tietty tavoite siellä mielessä (ehkä jopa ajattelet sitä vähän epärealistiseks) ja sit sä saat sillä tehtyä sen mitä olit ajatellutkin. Esimerkiks mä ylitin itteni just penkissä, meni kaikki ne toistot mitkä pitikin tietyllä painolla. Ihan viimisessä sarjassa se vika toisto tuli kyl valmentajan auttamana mut olin niiiin ilonen, jesjes :)
Valmentajien kanssa treenaaminen on muute ihan parasta, tietää et liikkeet menee varmasti oikein ja saa vielä enemmän irti.

Sitten se tunne ku saat treenin tehtyy, vaikka lähtisit salille surullisena/vihasena ni treenin jälkeen on parempi mieli, ainakin mulla on ollut näin! Varsinki vihaa on hyvä purkaa niihin painoihin.

Tää fitness on monelle  kirosana. Monesti on tullut vastaan tilanteita, joissa väitetään että fitneksellä on jotain tekemistä ortoreksian ja anoreksian kanssa...Mut näistä asioista on sen verran puhuttu jo etten jaksa tänään ottaa niihin yhtään kantaa. Sen verran haluan sanoa että fitness on mulle ainakin elämäntyyli jota mä ite tykkään noudattaa päivästä toiseen. Mä tykkään syödä terveellisesti ja treenata kovaa. Ei se tarkota sitä ettenkö voisi myös herkutella toisinaan. Ei tää vie multa pois mitään.


 



Ihanaa aurinkoista viikkoa kaikille!!<3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vastoinkäymisiä ja uudet kisasuunnitelmat

Moikka! Mä päivittelen aika paljon Instagramin (@jjustiinaa) puolella, mutta välillä tulee tännekin postauksia tehtyä, jos tekee mieli enemmän avata asioita joita mielessä liikkuu.  Dieettasin pitkään kohti kevään Fitness Classic Jyväskylä 2020 kisoja, kunnes koronatilanne sekoitti pakkaa. Kisat ensin siirrettiin kesäkuulle, mutta myöhemmin nekin peruttiin tilanteen takia. Täysin ymmärrettävää, ei näitä kukaan voi ennustaa. Oli aika kova pala. Joutui tekee mielen kanssa todella paljon töitä. Olen monen kisaajan kanssa onneksi päässyt juttelemaan näistä asioista ja saanut vertaistukea. Kaikki me ollaan tässä samassa veneessä, ja toivon todella että tilanne rauhoittuu mahdollisimman pian. On jotenkin todella ''epätodellinen'' olo tästä kaikesta.  Olen päivä kerrallaan tässä koittanut vaan mennä, ja puhunut itseni kanssa aika monia keskusteluita tilanteesta. Reversellä olen ollut reilu kuukauden verran. Eihän tässä siinä ajassa mihinkään kunnolla kerkeä palautu

Pohdintaa

Moi kaikille! Miten teillä on lähtenyt kevät käyntiin? Toivottavasti hyvin. Kevät on ainakin antanut mulle sellasta energiaa joka on tullut tarpeeseen. Ihanaa herätä siihen ku on valoisaa ja aurinko paistaa kauniisti. Voitaisiin puhua kyllä oikeestaan jo kohta varmaan kesän alkamisesta eikä enää keväästä, mut jokanen luokittelee sen miten parhaaksi näkee. Mulla on myös pääasiassa hyvä fiilis, mut viime aikoina mulla on ollut ihan hirveesti stressiä ja päätöksien tekoa. Musta tuntuu että kaikki vaatii paljon ponnisteluja. Mua ahdistaa. Stressaa. Surettaa. Väsyttää. Välillä arkisten asioiden tekeminen on vaativaa ja väsyttävää. Ollut tosi paljon epävarmuutta asioissa. Ihmisten kohtaaminen ja näkeminen on myös ahdistanut ihan älyttömän paljon. Kun joku vaikka kehuu mua, en koskaan ajattele että mua oikeasti kehuttais. Ajattelen että se on sarkasmia. Toki poikkeuksiakin on, mutta ne on silloin kun olen kunnolla laittautunut ja oikeasti koen olevani kaunis ja hyvinpukeutunut. Sama pätee

Vantaa Fitness Cup ja kohti NFE:tä

 Heippa! Hyvin tässä aikaa ennen töiden alkua tulla kirjottelemaan omia ajatuksia ja fiiliksiä.  Kisasin siis 17.9.22 Vantaan kisoissa Bodyfitness junioreissa, ja sain pronssia. Olin tähän todella tyytyväinen, sillä kevään kisoista paransin todella paljon näihin kisoihin. Kireämpi olisin vielä saanut olla, sekä esiintyminen olisi voinut I-kävelyssä ollut vielä rauhallisempaa. Ja lihasta nyt aina tarvitsee lisää.  Seuraava etappi on siis Lahdessa Nordic Fitness Expossa ja tässä on nyt vielä pari viikkoa hioa kuntoa ja esiintymistä kohti niitä kilpailuja. Mulla on siellä SM kisat lauantaina ja sunnuntaina PM kisat. Innolla näitä odottaen. Mulla on ollut pitkä dieetti takana. NFE:n jälkeen olen ajatellut pitäväni useamman vuoden ilman kisoja ja dieettejä, jotta pääsisin optimaalisesti rakentamaan lisää lihasta.  Alle muutamia kuvia: Palaillaan taas Nordic Fitness Expon jälkeen! Kiitos kun luit :)