Siirry pääsisältöön

Dieetti

Huuups taas on jääny blogin kirjottelu vähäselle.. Noh minkäs voi :D

Mutta joo, siis ajattelin tänään kirjottaa ensimmäisestä dieetistä mikä mulla koskaan on ollu, onhan mulla ennemmin sellanen 2 viikon miinussykli jakso ollut jonka tarkotuksena siis ollut boostata aineenvaihduntaa yms. Mut tää dieetti mikä mul nyt on käynnissä, on alkanu 21. syyskuuta ja loppuu tammikuun aikana. Alkuun paino lähti hyvin tippumaan, nesteitä kylläkin, pelkällä ruokamäärien vähentämisellä. Sillä mentiin sit jonkun aikaa kunnes paino alkoi vähän junnaamaan paikoillaan ja ruokaa vähennettiin ja pian sain myös ihanat sykkeennostot mukaan... Teen niitä 2 x viikkoon treenin päätteeksi, voin sanoa että on järkyttäviä paitti jollai tietyllä tapaa niin parhaitakin :D Mutta aika hyvin alko paino laskemaan noitten jälkeen. Siitä eteenpäin on vieläkin otettu ruokaa pois mutta nyt ihan hetkeen ei ole muutoksia tarvinnut tehdä. Hitaasti mutta varmasti :) 

Välillä on ollu kyllä melko raskasta. Tarkotan sillä sitä, kun ruokaa on vähän yms ni kyllä se näkyy treenien voimatasoissa aika paljonkin. Tietty yksilöllistähän se on mut mulla näky kyllä. Ensimmäiset 4 viikkoa meni hyvin eikä treenipainot laskenut mut sit ku homma eteni ni kyllä huomas et voimat on vähissä. Aluks se oli aika kova paikka mulle mut siihen on tottunu kyllä. 

Mut ei dieetillä olo silti mitään kamalaa oo ollu kokonaisuudessaan. Hidastahan hommaa se rasvan palaminen on mut tosi palkitsevaa joka motivoi peilikuvassakin. Tähän mennessä painoa on lähteny noin reilu 8 kiloa. 

Ja nyt pakko kyllä tähän mainita se, et jouluaattona on tankkauspäivä!!! Oon irtokarkeista niin kauan haaveillu et niitä kyl menee kiitettävästi. Tos tiimiläiskaverin kanssa kun kuultii tankkauspäivästä ni alettiin jo laskemaan päivii siihen ja hypittiin innosta, ai että :D 

Ihanaa joulunodotusta kaikille <3 :)










Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vastoinkäymisiä ja uudet kisasuunnitelmat

Moikka! Mä päivittelen aika paljon Instagramin (@jjustiinaa) puolella, mutta välillä tulee tännekin postauksia tehtyä, jos tekee mieli enemmän avata asioita joita mielessä liikkuu.  Dieettasin pitkään kohti kevään Fitness Classic Jyväskylä 2020 kisoja, kunnes koronatilanne sekoitti pakkaa. Kisat ensin siirrettiin kesäkuulle, mutta myöhemmin nekin peruttiin tilanteen takia. Täysin ymmärrettävää, ei näitä kukaan voi ennustaa. Oli aika kova pala. Joutui tekee mielen kanssa todella paljon töitä. Olen monen kisaajan kanssa onneksi päässyt juttelemaan näistä asioista ja saanut vertaistukea. Kaikki me ollaan tässä samassa veneessä, ja toivon todella että tilanne rauhoittuu mahdollisimman pian. On jotenkin todella ''epätodellinen'' olo tästä kaikesta.  Olen päivä kerrallaan tässä koittanut vaan mennä, ja puhunut itseni kanssa aika monia keskusteluita tilanteesta. Reversellä olen ollut reilu kuukauden verran. Eihän tässä siinä ajassa mihinkään kunnolla kerkeä palautu

Pohdintaa

Moi kaikille! Miten teillä on lähtenyt kevät käyntiin? Toivottavasti hyvin. Kevät on ainakin antanut mulle sellasta energiaa joka on tullut tarpeeseen. Ihanaa herätä siihen ku on valoisaa ja aurinko paistaa kauniisti. Voitaisiin puhua kyllä oikeestaan jo kohta varmaan kesän alkamisesta eikä enää keväästä, mut jokanen luokittelee sen miten parhaaksi näkee. Mulla on myös pääasiassa hyvä fiilis, mut viime aikoina mulla on ollut ihan hirveesti stressiä ja päätöksien tekoa. Musta tuntuu että kaikki vaatii paljon ponnisteluja. Mua ahdistaa. Stressaa. Surettaa. Väsyttää. Välillä arkisten asioiden tekeminen on vaativaa ja väsyttävää. Ollut tosi paljon epävarmuutta asioissa. Ihmisten kohtaaminen ja näkeminen on myös ahdistanut ihan älyttömän paljon. Kun joku vaikka kehuu mua, en koskaan ajattele että mua oikeasti kehuttais. Ajattelen että se on sarkasmia. Toki poikkeuksiakin on, mutta ne on silloin kun olen kunnolla laittautunut ja oikeasti koen olevani kaunis ja hyvinpukeutunut. Sama pätee

Vantaa Fitness Cup ja kohti NFE:tä

 Heippa! Hyvin tässä aikaa ennen töiden alkua tulla kirjottelemaan omia ajatuksia ja fiiliksiä.  Kisasin siis 17.9.22 Vantaan kisoissa Bodyfitness junioreissa, ja sain pronssia. Olin tähän todella tyytyväinen, sillä kevään kisoista paransin todella paljon näihin kisoihin. Kireämpi olisin vielä saanut olla, sekä esiintyminen olisi voinut I-kävelyssä ollut vielä rauhallisempaa. Ja lihasta nyt aina tarvitsee lisää.  Seuraava etappi on siis Lahdessa Nordic Fitness Expossa ja tässä on nyt vielä pari viikkoa hioa kuntoa ja esiintymistä kohti niitä kilpailuja. Mulla on siellä SM kisat lauantaina ja sunnuntaina PM kisat. Innolla näitä odottaen. Mulla on ollut pitkä dieetti takana. NFE:n jälkeen olen ajatellut pitäväni useamman vuoden ilman kisoja ja dieettejä, jotta pääsisin optimaalisesti rakentamaan lisää lihasta.  Alle muutamia kuvia: Palaillaan taas Nordic Fitness Expon jälkeen! Kiitos kun luit :)